Commerciële communicatie
Het is essentieel om goed getraind en gecoacht te worden. Zowel technisch als commercieel. Tijdens de cursus Commerciële Communicatie word je getraind in het zien van verkoopkansen en in commercieel communiceren en commerciële gastvrijheid. Daarnaast word je gecoacht, om te zorgen voor een goede borging van het geleerde en een blijvende verandering in denk- en werkwijze van de medewerker.
Er wordt ingezoomd op het eerste contact, het verkoopgesprek, behoeftegericht adviseren, stijlen van communiceren, omgang met (on-)verwachte reacties van klanten. Dankzij de training en ondersteuning vormen we een duidelijke verkoopstrategie en werkwijze.
Inhoud training
Vragen die in deze training onder andere de revue zullen passeren zijn:
- Hoe kan ik effectief en efficiënt het eerste contact benutten?
- Hoe kan ik de klant goed inschatten?
- Welke vraagtechnieken pas ik toe in mijn gesprek?
- Hoe ga ik effectief om met klachten en bezwaren?
- Hoe verkoop ik gericht op de behoefte van de klant?
- Wat kan ik doen om meer te verkopen aan de klant? Of om überhaupt te verkopen?
- Welke afsluittechnieken kan ik toepassen om de beslissing te controleren?
- Hoe zet ik mijn unieke verkooppunten om naar unieke koop redenen?
- Hoe kan ik beïnvloeden in plaats van beïnvloed worden?
Programma Training
Dag 1:
- Communicatie voor adviseurs
- DAS model; hoe komt u over op anderen
- Commercieel proces
- Het eerste contact
- Omgaan met bezwaren – deel 1
- Oefeningen in praktijk
Dag 2:
- Behoeftegericht verkopen
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Omgaan met klant en klantbehoefte
- Afsluiten van de order
- Onderhandelen
- Bezwaren – deel 2
- Praktijkcase afsluittechnieken
Trainingsinformatie
Duur:
2 dagen
Locatie:
Eemnes
Prijs:
€ 275,-
Data:
maandag 14 maart 2022 (09:00 - 17:00)
maandag 4 april 2022 (09:00 - 17:00)